איים של חדשניות - הזדמנויות ואיומים העומדים בפני יישום יעיל של חידושים טכנולוגיים .
זהו שם המאמר של יורם עשת אלקלעי ואורית אבידב אונגר האוניברסיטה הפתוחה אשר פורסם באפריל 2011
המאמר מביא השוואות מפורטות בין שני דגמים בהיבט של פרמטרים של שינוי ארגוני בהקשר של הטמעת טכנולוגיה מתוקשבת .
יצירת איים של חדשנות נוצר בשתי דרכים מרכזיות :
אני תמיד האמנתי שהכשרת קבוצת אנשים במטרת קידום תהליך ההוראה ולהנעת תהליכי שינוי , משום ש איכות המורים מושפעת מכמה גורמים וביניהם היכולת ללמוד ולהשתנות כחלק מתהליך של השינוי במערכת והיכולת לתרגם ידע שרכשו ולהפוכו ליעיל בתהליכי שינוי ( חן 1995, 1998).
מנקודת המבט שלי אני רואה שהכל עניין של שיתופיות של הידע הנרכש, כדי להפוך את זה כתרבות של שינוי בבית הספר צריכה להיות רמת השיתופיות של הידע מאוד גבוהה ובכך תהפוך למקור של חדשנות חינוכית בכלל וחדשנות טכנולוגית בפרט.
זהו שם המאמר של יורם עשת אלקלעי ואורית אבידב אונגר האוניברסיטה הפתוחה אשר פורסם באפריל 2011
המאמר מביא השוואות מפורטות בין שני דגמים בהיבט של פרמטרים של שינוי ארגוני בהקשר של הטמעת טכנולוגיה מתוקשבת .
יצירת איים של חדשנות נוצר בשתי דרכים מרכזיות :
- החלטות הבאות כיוזמות של הנהלת הארגון (top-down)
- החלטות מקומיות (bottom-up) מתוך הארגון המובלות על ידי מורים נלהבים בארגון המובילים יוזמות חדשניות.
אני תמיד האמנתי שהכשרת קבוצת אנשים במטרת קידום תהליך ההוראה ולהנעת תהליכי שינוי , משום ש איכות המורים מושפעת מכמה גורמים וביניהם היכולת ללמוד ולהשתנות כחלק מתהליך של השינוי במערכת והיכולת לתרגם ידע שרכשו ולהפוכו ליעיל בתהליכי שינוי ( חן 1995, 1998).
מנקודת המבט שלי אני רואה שהכל עניין של שיתופיות של הידע הנרכש, כדי להפוך את זה כתרבות של שינוי בבית הספר צריכה להיות רמת השיתופיות של הידע מאוד גבוהה ובכך תהפוך למקור של חדשנות חינוכית בכלל וחדשנות טכנולוגית בפרט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה