יום שישי, 15 ביולי 2011

האם אני אדון לגורלי??

האם אנחנו אדונים לגורלנו? האם אנחנו בוראים את המציאות שלנו ?

במסגרת הקורס הערכה וטכנולוגיות ידע התבקשנו לבחור סרט ולשלב אותו בתהליך הוראה אשר ברצוננו ללמד , אני בחרתי סרט נפלא מעורר השראה ורגשות  של מוטיבציה ורצון , הסרט מראה איך כוח הרצון במצב של חוסר סיפוק ביכולתו לחולל שינויובסוף מוציאים מתוק מעז.
 
תקציר הסרט: גביע העולם של שנת 1995 היה עבור רבים בעולם קצת יותר מטורניר רוגבי מרגש. אבל לאנשיה של דרום אפריקה הייתה זו נקודת תפנית היסטורית - חוויה משותפת שעזרה לרפא את פצעי העבר ונתנה תקווה לעתיד.
כשנלסון מנדלה (מורגן פרימן) זוכה בנשיאות דרום אפריקה בתחילת שנות התשעים הוא מקבל לידיו מדינה שסועה וקרועה. מנדלה מביא עימו רוחות של שינוי ומבטיח הרבה. אפילו התומכים הנלהבים ביותר שלו מתקשים להאמין לו.
תובנות אישיות לאור הסרט
הסרט מהווה  דוגמא טובה להשראה ולכוח הרצון לתרבות ניהול אצל המנהיג או מי   שמוביל תהליכיםהמבוססת על עקרון האחריותואחריות כדגם חשיבה
    
Be     __ Do     __Have
מה שיש לי
הוא תוצאה ממה שאני עושה
ומה שאני עושה נגזר מעמדותיי
אנחנו מקשרים את נושא הסרט לנושא החדשנות ותוכנית התקשוב הליאומית
אנחנו מאמינים בשינוי, וכדי להתמודד עם השינוי יש לאמץ מחשבות חדשות מרחיקות ראות ונועזות , ללא שינוי אין צמיחה והתקדמות . לשם החדרת השינוי נדרש חשיבה חיובית ויצירתית ואפילו להתחיל מעניין פשוט , בסרט ראיתי איך נלסון מנדלה האמין שיביכולתו לאחד את העם באמצעות הספורט , הוא ידע שהמדינה שלו מפולגת מבחינה גזענית וכלכלית ומאמין שביכולתו לאחד את את העם
השינוי אשר ברצוננו לחולל נעשה בעקבות ביקורת רבה ואי שביעות רצון ממבנהו ותפקידו של ביה"ס המסורתי , אנחנו המורים מוטלת עלינו האחריות בעיצוב דור העתיד ובכך עלינו ליצור קהילת מורים חדשנית .
שאלות שאני מעדיפה לשאול את עצמינו אחרי הצפייה בסרט:
  1. אילו תובנות הגעתי מתוך הצפייה בסרט.
  2. אילו דפוסי התנהגות בכוונתי להתחיל ליישם לאור הצפייה בסרט .
                                                                 צפייה מהנה

אין תגובות: