יום שני, 1 באוגוסט 2011

פיתוח חשיבה וחשיבה מסדר גבוהה ומה שביניהם

פיתוח חשיבה , חשיבה מסדר גבוה אלה מושגים אשר חוזרים על עצמם כמעט בכל הקורסים שלנו לאורך השנה.
הוראת חשיבה מסדר גבוה נחשבת כמטרה חשובה בתוכנית הלימודים , תוכנית הלעמודים העכשווית מדגישה את הצורך בפיתוח חשיבה מסדר גבוהלכלל התלמידים.
ענת זוהר יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד חינוך, פרסה ספרים ומאמרים רבים העוסקים במעבר מהוראה שעיקרה מסירת מידע להוראה שעיקרה חקר ופיתוח חשיבה
לאחר שקראתי את המאמרים שלה בנושא התחזקו בי תחושות אשר קיימות בי ואשר לוו אותי לאורך הזמן שנהייתי בו מורה , זה שההוראה היא אמצעי ולא מטרה , אנו לומדים לא בגלל שזה חשוב אלא כי ישנה תועלת בדבר, הגישה החדשה שהציגה אותה ענת זוהר היא טיפוח מיומנויות חשיבה אשר מדברת על מעבר משינון ותרגול כלים נוקשים בלמידה המדגישה חשיבה והבנה מעמיקה , ניתוב הלומדים לקבוצות דיון, שיהיו פעילים וישתתפו בקבוצות חשיבה שיש בהם ניתוח , קבלת החלטות , העלאת השערות, עריכת השוואה תוך נתינת מקום לחילוקי דעות , עבוד נתונים והסקת נתונים . 

אין תגובות: