יום רביעי, 10 באוגוסט 2011

הערכת סביבת למידה מערת העיקול


הקישור לסביבה : מערכת העיקול

מבוא : בחרתי בסביבה ספציפית זו כי  נראתה בעיני סביבה טובה, שימושית  ומצאתי  שזו הזדמנות טובה על מנת להעריך את השערתי ,על פי  שבעת הקריטריונים ולאחר מכן מיפוי המימד הפדגוגי על פי קלי ושמיר 
הערכה על פי שבעה קריטריונים

תוכן נכון ומובן- אמינות, בהירות, תמציתיות
שלמות התוכן-כולל דיוק וכיסוי
פרסונליזציה
אבטחה- דיסקרטיות בנתונים
ניווט- ארגון החומר
אינטר אקטיביות – אפשרות תקשורת, שאלות, עזרה, מערכות פידבק
עיצוב הממשק – עקביות, מבנה המידע, עיצוב, ארגון
התוכן נכון נאמן כי הוא מסתמך על מקורות אקדמיים מאפשר מעקב סדיר של המשימות
  
התוכן הוא כמעט מושלם א. יש  מונחון המסביר כל המונחים  הקשורים ליחידת הלימוד
ב.קישורים + משימה "חומר למחשבה"
ג מבחן עצמי בסוף הפעילות אשר נותן משוב מיידי
התלמיד יוכל לבחור את קצב הלמידה שלו בכך שהוא בוחר את המשימה שהוא מעוניין בה אפילו אם הוא רוצה ללמוד על הנושאים בהרחבה.
אמנם בסוף היחידה יש מבחן  והתלמיד מקבל משוב מיידי , אבל התרגול כולל השגיאות לא ברור איפה זה נשמר .
בפעילות  הלימודית יש הצעה  לפעילויות אחת שבעיקר היא גרירת תכנים וסידור מידע ותמונות והניווט בחומר הוא קל ופשוט
הפעילות בהירה מבחינת הוראה , המטלות מובנות , התלמיד מקבל משוב מיידי בזמן סיום תהליך התרגול .
הסביבה בנויה  בצורה ידידותית ומאורגנת, לכאורה לא ניתן לזהות את קהל היעד, סביבה קלה יפה  ונוחה,
הסביבה נגישה בכך שהיא מתייחסת לסוגים שונים של לקויי למידה 




הערכה עפ"י המחוון של קלי ושמיר:
 

הסבר
אפיון נמוך
אפיון בינוני
אפיון גבוה
מימד
הסביבה מספקת
אנימציה,ויזואליזציה ,למידה מסתעפת ,


X
ניצול  הערך הטכנולוגי
התלמיד לא חושב באופן אקטיבי על המידע הזמין ביחידה

X

רמת חשיבה נדרשת
כל תלמיד לומד באופן עצמאי ובודד  
X


מידת השיתופיות
התכנים קרובים לעולמו של הילד למשל חישוב תפריט אישי של אוכל , הסקת מסקנות, השוואת תוצאות .

X

קירוב התכנים לעולם הלומד
ישנו תוצר אחיד וסגור, מיון נתונים בטבלה והשוואת תוצאות, איו הכוונה לביטוי אישי ולתוצר פתוח .
X


הכוונה לתוצרים עשירים
התלמיד מקבל משוב מידי, ההערכה היא מסכמת ואינה מלווה את תהליך הלמידה .
X


הערכה שזורה


מסקנות
 ניתן להבין כי המחוון  על פי Feyziog  & Büyüközkan, Ruan  הוא  טכני בעיקר ומתאים באופן כללי לכל אתר אינטרנט האמור להיות יעיל ושמיש  usable    
לעומת המחוון של ענבל-שמיר וקלי מתייחס להביט  הפדגוגי של  פעילות לימודית מתוקשבת.המבוסס על פי שיקפת עולם קונסטרוקטוביסטי (חברתי)

אין תגובות: