יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

גוגל דוקס

הכוונה כאן היא לשירות אשר מאפשר ניהול מסמכים מקוון והעלאתן לרשת ועבודה איתם בשיתוף עם עוד משתמשים או שותפים אחרים לאותה משימה . בדומה לכלים השיתופיים אשר מאפשרים יצירה ושיתוף מסמכים ברשת לכלי הזה יש כמה יתרונות משמעותיים , העבודה בו מאפשרת שיתופיות עם האחרים ביצירה ובעריכה והתכנים נמצאים כל הזמן ברשת ואנחנו יכולים להיכנס ולגשת אליהם מכל מחשב בעולם המחובר לרשת כמובן . וכל זה באמצעות תהליך פשוט וקל ,ידידותי ומהיר ודבר חשוב גם אודות כלי זה הוא גיבויי של כל החומר והמסמכים שלנו .
אני אישית מעדיפה לעבוד עם סביבת הגוגל דוקס ורואה בו כלי פוטנציאלי לעבודה עם תלמידים .ללמידה שיתופית  השפעה על איכות הלמידה בתהליכי למידה בקרב לומדים (רותם,2008).
בעיקר אני עובדת עם סביבה זו כדי ליצור מסמכים למיניהם: מסמך לכתיבה , מצגות,גיליונות וטפסים מקוונים.ברוב שיעורים והיחידות המקוונת שבניתי שילבתי סביבה זו וברצוני להביא כמה דוגמאות בכדי להמחיש את השימושים השונים :
·         טבלה שיתופית:התלמידים ממלאים פריט אחד או יותר מתוך טבלה שיתופית , הטבלה לאחר שתתמלא מהווה מאגר מידע כיתתי את זה ניסיתי עם התלמידים בתחילת השנה הלימודית הנוכחית כדי לעשות סקר בנושא שבעת פלאי העולם החדשים .
·         שימוש בתוצר שיתופי להמשך פעילות לימודית : למשל אם רוצים לבנות תוצר שנבנה במשותף על ידי  קבוצה דבר המהווה בסיס להמשך העבודה הלימודית , התלמידים מתבקשים לקרוא את התוצרים של תלמידים אחרים ולהתייחס אליו ולהעריך אותו וכד'
 עוד שימושים ורעיונות על מה אפשר לעשות עם גוגל דוקס ואיך עושים את זה תוכלו למצוא  כאן

אין תגובות: