במסגרת הקורס שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים התמקדנו במיוחד במשחקים לימודיים מתוקשבים , הכרנו תיאוריות מוטיבציה ,מושגים ועקרונות ודמויות משמעותיות ולמדנו לדבר בשפה מקצועית .
בחנו ביחד המון משחקים מתוקשבים והתנסינו בפיתוח תכנים בעזרת מחוללים ולבסוף ניסינו עם תלמידים בשדה .
התהליך של פיתוח משחקים לימודיים דומה לתהליך הפיתוח של כל חומר לימודי אחר פלוס מאפיינים ייחודיים :
· ניתוח:מתמקד בסקר צרכים , אמצעים , מגבלות ואילוצים של אוכלוסיית היעד.
· תכנון: הגדרת התוכן ובחירת סוג המשחק ואפיונו , היצירתיות באה לידי ביטוי בשלב זה וגם יוצרים חוקים להגברת המוטיבציה ויעילות .
· פיתוח: מכינים גרסת ניסוי ,חומרים וחוקים .
· יישום :שלב זה מחולק לשני תת שלבים ניסוי: אשר יהיה בצורות או עצמי או מדגם מאוכלוסיית היעד או אוכלוסיית היעד, והשלב השני : מעקב ותיעוד באמצעות כלים שונים , תצפית , ראיונות ושאלונים.
· הערכה: הערכה מעצבת , סיכום וניתוח הממצאים , מה פועל ומה לא מתאים, תיקונים ושיפורים , מבנה, חוקים ותכנים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה