יום שישי, 13 בינואר 2012

עולם ומלואו- על משחקים לימודיים

במסגרת הקורס שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים התמקדנו במיוחד במשחקים לימודיים מתוקשבים , הכרנו תיאוריות מוטיבציה ,מושגים ועקרונות ודמויות משמעותיות ולמדנו לדבר בשפה מקצועית .
בחנו ביחד המון משחקים מתוקשבים והתנסינו בפיתוח תכנים בעזרת מחוללים ולבסוף ניסינו עם תלמידים בשדה .
התהליך של פיתוח משחקים לימודיים דומה לתהליך הפיתוח של כל חומר לימודי אחר פלוס מאפיינים ייחודיים :
·         ניתוח:מתמקד בסקר צרכים , אמצעים , מגבלות ואילוצים  של אוכלוסיית היעד.
·         תכנון: הגדרת התוכן ובחירת סוג המשחק ואפיונו , היצירתיות באה לידי ביטוי בשלב זה וגם יוצרים חוקים להגברת המוטיבציה ויעילות .
·         פיתוח: מכינים גרסת ניסוי ,חומרים וחוקים .
·         יישום :שלב זה מחולק לשני תת שלבים ניסוי: אשר יהיה בצורות או עצמי או מדגם מאוכלוסיית היעד או אוכלוסיית היעד, והשלב השני : מעקב ותיעוד באמצעות כלים שונים , תצפית , ראיונות ושאלונים.
·         הערכה: הערכה מעצבת , סיכום וניתוח הממצאים , מה פועל ומה לא מתאים, תיקונים ושיפורים , מבנה, חוקים ותכנים.

אין תגובות: